Leidens julmarknad

Hej på er! Har ni haft en bra dag? Jag har varit en aning frustrerad, jag har en gradudeadline på fredag och jag och de andra jag jobbar med tycker att vi inte har fått tillräckligt handledning i vad vi skall skriva så hela dagen har gått till att frustrerat försöka skriva ner något. Irriterande då jag vet att jag skulle ha kunnat jobba mer bara jag hade vetat lite mer…

Hur som haver så cyklade jag till centrum för att köpa de sista julklapparna och beundra Leiden söta julmarknad. Köpte också en del för Barts skull, vad skulle han göra utan mig hahaha? Så hemskt förresten det där med Berlin, jag som nu bor så nära där allt händer (med tanke på Berlin, Bryssel och Nice) så jag måste nog medge att jag känner mig säkrare i Finland. Det känns som att något likaväl skulle kunna hända här som det har gjort i Belgien och Tyskland.

 Om tio minuter börjar min föreläsning och efter kl. 19 är det jullov för min del, tjohooo! Okej, efter att jag har lämnat in min gradu igen på fredag så är det påriktigt jullov, men man får ju vara ens lite glad! 🙂 krams

Kommentera

