Veckans planer

img_5369Hej på er! Nu är det ju alltså påriktigt måndag, jag hade ju måndagsfiilis på fredag redan hahah. Och det är ju inte vilken vecka som helst som kickar igång nu utan julveckan! Jag som älskar julen och verkligen är i behov av jullov ser så fram emot lite ledighet och tid med min familj. Så här ungefär kommer den inkommande veckan att se ut:

  • Måndag: Gym på morgonen, så skall jag skriva på gradun och på kvällen skall vi med Bart åka och hälsa god jul till Barts morfar. Till middag skall jag laga en god pasta, mmmm, och så skall jag börja packa inför jullovet!
  • Tisdag: Jobbajobbajobba på gradun, packa Emmis kappsäck full med alla julklappar, föreläsning kl. 17-19 och så skall jag laga en soppa till middag. Kanske jag får inklämt en springrunda där emellan…
  • Onsdag: Dags att åka till Finland igen och gud så jag längtar! ❤ Mitt flyg går redan 9:50 så det blir tidig väckning och iväg till flygfältet. När jag väl landar i Finland plockar familjen upp mig och så kör vi till Norrmark för att gå på skogskyrka, en super mysig tillställning där jaktlaget kungör julefrid för alla djur i skogen. De ordnar en stor brasa, pepparkakor och glögg och så hålls det tal i mörkret mitt i skogen. Så stämningsfullt!
  • Torsdag: Med bara två dagar kvar till jul skall vi baka pepparkakor med Panda och Jacce, så skall vi ha tomteverkstad och packa in alla paket och så skall vi pynta granen på kvällen. Enligt traditionen är det Mamma och vi barn som pyntar medan Pappa sover på soffan hahah!
  • Fredag: Jag kör ner till stan igen för att hälsa på Bedstemor och Nittran och så skall jag plocka upp Bart som landar sent på kvällen. Så kör vi upp till Norrmark över natten så vi är framme på julaftonsmorgon
  • Veckoslutet: JULJULJUL! ❤ Först julgröt, julkyrka, tända ljus, god mat, presenter, pjamasmys och mera god mat. Oj vad jag ser fram emot detta! ❤

 

Kommentera

