SKAM

skamAlltså hur hooked i en serie kan man bli?? Jag är sannerligen inte den enda som har sett på den norska tv-serien Skam, en serie som handlar om ett norskt flickgäng i gymnasieålder och alla deras problem gällande fester, killar och självförtroende. Jag är så fast i denna serie att jag bara vill sitta hemma och kolla på den, jag tror att jag ALDRIG har varit så hooked i en serie och då har jag sett gaaanska så många serier.

Det som jag gillar mest med serien är de långa scenerna. Flickorna kan sitta i en tagning och prata i 10 minuter utan paus och det känns så äkta, precis sådär som flickor pratar påriktigt. Dessutom rör de sig och bara är så äkta! Jag är också helt nerkärad i Noora, hur sådär slappt snygg kan man vara?? Jag vill ha hennes hår, klädstil och allt, hon är bäst! Dessutom är ju norska bara för härligt, de talar så otroligt roligt. En till sak som jag tycker serien gör så jäkla bra är hur de använder teknologi för att föra fram något, t.ex. när de visar textmeddelanden som karaktärerna skriver, eller när de sitter och bekymrar sig över instagram eller tar en snap.

Jag är nu på slutrakan av andra säsongen och jag vill bara se mer! Jag lade just band på mig själv och förbjöd mig från att titta ett till avsnitt, annars blir gradun och lida väldigt illa hahah! Om ni inte har sett den här serien, SE DEN!! Den finns på NRK (norska yle arena med norsk text), SVT play och på YLE arenan. När ni väl har sett den kan ni säga adjö till resten av ert vardagsliv, ni kommer och sitta fastklistrade vid rutan. You’re welcome! :))

Kommentera

