Girls night out

Igår gick jag ut på middag med Emma och Carolien, två flickor som jag studerar med, och hade en riktigt kiva kväll. Här kommer nu några bilder från kvällen.Jag var klädd i silver-guldig kjol och topp, vi skulle gå på julfest efter middagen så man måste ju lite piffa upp sig 🙂 Så cyklade jag till centrum för att träffa Emma (till vänster) och Carolien på restaurangen Noroc. Vi åt massa gott, bl.a. antipasto tallrikarna på bilden. YUM, det var så gott! Jag älskar rätter man kan dela på så detta var en riktig fullträff.Noroc – Pieterskerk-Choorsteeg 4, Leiden

Noroc är en jätte liten restaurang på en liten mellangata så den kan vara lite svår att hitta, men super mysig var restaurangen. Menyn är inte stor heller men istället vet man att de då satsar mycket på de få rätterna som de har. Till varmrätt åt jag en pasta med anka och tryffel och så drack vi ett par flaskor vin. Efter middagen introducerade jag cocktailbaren Bon Vivant till flickorna. Båda har bott länge i Leiden så de tyckte det var så roligt att jag också kunde visa dem ett nytt ställe 🙂 När vi väl hade druckit våra drinkar cyklade vi till Adinda som hade julfest med sina bröder. Eftersom  vi alla måste läsa idag cyklade vi hem vid 1-tiden men ändå hade jag en riktigt kiva kväll.

Det här var den första kvällen som jag gick ut ensam med mina kompisar och jag är så glad att jag äntligen har hittat människor som jag kan och tycker om att umgås med. Jag tycker att det är viktigt att jag också har kompisar ”utanför” Bart som jag kan umgås med ensam och nu har jag verkligen det. Vi talade redan om att vi måste gå ut igen efter jullovet för vi alla hade så roligt igår. Hurra för nya kompisar och roliga kvällar! 🙂

Kommentera

