När allt känns off

Jag känner mig ganska off idag. Ingenting känns roligt eller kiva, bara jobbigt. Jag tänker att jag borde läsa, det känns jobbigt. Jag tänker att jag borde börja laga middag, det känns jobbigt. Jag tänker att jag borde stiga upp från soffan, det känns jobbigt. Jag tänker att jag borde planera vad jag skall packa med mig till Finland, det känns jobbigt.

Jag är en människa som älskar att vara ensam ibland och jag njuter av att vara ensam då jag känner att jag behöver det. Men ibland så kryper denna hemska känsla in på mig och lägger sig på och vill inte gå om, känslan av att vara totalt ”off”. Kroppen känns trött, jag känner mig ful och jag vill egentligen bara lägga mig ner och gråta fastän ingenting egentligen är fel. Ikväll känner jag mig just så, plus lite värdelös eftersom jag inte har fått så mycket läst som jag hade velat. Snart kommer Bart hem så då får jag en kram i varje fall. Vet dock inte ännu hur jag skall samla krafter för att laga middag, det känns som den största hurdlen som jag måste komma över, pust…

Men som Pappa just skickade ”Kämpa kämpa gott humör, hejahejaheja”, vår familjs lilla hejarrop, så kanske jag ännu kan vända om det här humöret. Kanske jag skulle hitta någon riktig feel-good film på netflix för att pigga upp mig, och kanske några pågen bullor också skulle göra susen… Krams

Kommentera

