Jacce i Holland part 1

img_5239Då jag åkte hem från Finland förra söndag fick jag finsällskap med mig. Jacce som aldrig hade varit i Holland förut var ivrig som bara vad 🙂 Som sagt var vi ganska sena så vi åkte bara hem, åt en lätt middag och stupade i säng. img_5255Vi började måndagen med att åka till Haag för att äta lunch och gå på julklappsinköp. Alltså se hur söt och stor min lillabror har blivit! ❤ img_5256Vi åt en redig lunch, vi måste ju fira att Jacce var i Holland! Jacce åt en bamsehamburgare och jag åt en tryffelpasta med svamp. Riktigt mätta och nöjda gick vi sedan vidare och shoppade loss. img_5262Vi hittade bland annat dessa grymma tofflor inne på H&M, vem vill köpa sådana hahaha??img_5263När dagen blev kväll åkte vi till Barts kontor och så åkte vi alla hem för att äta pitabröd. Så kollade vi på Inside Out som jag inte hade sett tidigare. Jag var helt fascinerad över hur lätt Disney hade gjort det att förstå baspsykologi och hur minnet fungerar. Riktigt kiva film, värd att se hihi 🙂img_5270img_5273tisdag åkte vi in till Leiden centrum för att se T-rexen Trix på Naturalis. Trix är ett av de tre mest kompletta T-rex skeletten som har hittats någonsin så det var riktigt cool att se. Tänk att såna varelser verkligen har funnits! img_5278Så promenerade vi runt i Leiden så Jacce också fick se lite av centrum. Väderkvarnen på bilden är en av två väderkvarnar som finns i centrum. Jag blir fortfarande lika glad då jag ser en väderkvarn, jag tycker de är så fina 🙂img_5280Det här var säkert Jacces favoritbutik, en enorm karkkibutik. Här fick han sedan shoppa loss, gottegrisen som han är 🙂 På kvällen åkte vi in till Haag för att se Sing, en film som är gjord av samma team som har gjort Despicable Me och Minions. Likaså den var riktigt bra och feel-good. Jag älskar ju musikfilmer så när det kombinerades med rolig humor, en söt historia och bra skådisröster blir det oftast en bra film 🙂 Väl hemma stupade vi igen i säng för att ladda upp inför morgondagens zoo-dag. Mer om den i ett annat inlägg!

Kommentera

