En vy som aldrig blir gammal och SAS trubbel

img_5177img_5179img_5180img_5188img_5195Mellsten 10.12.2016

En dimmig dag som idag har jag drömt tillbaka till förra lördagen då det var kallt men så vackert väder i Finland. Vi åkte ner till stranden med Ronja och njöt av solen och den vackra utsikten. Jag tänker vara så mycket ute under jullovet, promenera mycket och förhoppningsvis promenera i ett vackert vinterlandskap. Snälla julgubben, skicka snö till Norrmark till jul! ❤

Idag åkte Jaxter som sagt hem. Vi hade dock lite problem först med att få iväg honom, här har som sagt varit super dimmigt idag vilket ledde till att så gott som alla flyg antingen var sena eller inställda. Jacces flyg var tyvärr totalt inställt och han blev ombokad till ett flyg som skulle gå 18.55 och då skulle han flyga Amsterdam-Stockholm-Helsingfors. När vi fick veta det här promenerade vi in på flygfältet och klockan var 13… Jacce hade alltså en 6 timmars väntetid tills nästa flyg skulle gå. Vi fick honom ombokad att flyga rakt till Helsingfors med ett Finnair flyg som skulle gå samtidigt som SASens flyg. I varje fall sparade han en timme då han inte måste byta flyg i Stockholm. Så istället för att bli och vänta i 6 timmar på flygfältet körde vi hem till Leiden igen, åt lunch och tog det lugnt och så körde vi tillbaka för round 2. Som tur verkar hans flyg nu vara i tid så förhoppningsvis går flygresan bra.

Jag skrev ju om hur snyggt SAS fixade oss på ett nytt flyg på söndag då vi skulle flyga hit och vårt första flyg var försenat. Då hurrade jag för SAS och var hur nöjd som helst. Nå, vi blev ju ändå grymt försenade eftersom planet i Köpenhamn hade tekniska problem så vi landade i Amsterdam över två timmar försenat. Så efter söndagens och dagens strul tänker jag nog tänka en extra gång innan jag bokar med SAS. Till och med kvinnorna vis SASens disk sade idag ”Finnair always flies, doesn’t matter what kind of weather it is”. Så nästa gång jag bokar tänker jag nog boka Finnair bara för att vara på den säkra sidan haha!

Kommentera

