Min första sinterklaas

Så igår fick jag alltså fira min första sinterklaas. Vi började med att tända brasa och duka upp massa gottis som man äter vid sinterklaas. Efter det började vi dela ut gåvor, och gud jag blev så bortskämd att jag nästan började gråta. I kombinerad födis- och sinterklaasgåva fick jag bl.a. en Le Creuset panna som jag redan älskar! Den är sååå fin och jag skall laga så många härliga grytor i den! Så spelade vi ett roligt Secret Santa-spel och presenterna fick snurra runt. Gottiset längst upp på bilden är som runda pepparkaksbollar (kruidnootjes) och de bredvid är chokotäckta kruidnootjes. Alltså när man väl stoppade en i munnen kunde man inte sluta hahah! Efter att vi hade delat ut presenterna åt vi gourmette som man oftast här äter under julen och det är som att äta raclette men utan ost. Alla har en egen spade som man sedan kan fylla med kött och grönsaker och grilla på pannan. Jag som älskar att äta länge älskar verkligen denna typs mat! Då kan man äta mycket och länge 🙂 Efter gourmetten drack vi glögg och myste i soffan. Plötsligt var klockan nästan 10 så då hoppade vi i bilen och körde hem.

Det var verkligen en härlig första Sinterklaas med massa fina gåvor, god mat och fint sällskap. Jag är så glad över att Barts familj är så snälla med mig, de hjälper mig med vad jag än ber dem om och de är skönt att ha någon som alltid stöder mig här. Det gör det verkligen lite lättare att vara ifrån min egen familj, jag behöver inte känna att jag är helt ensam här. Jag är dock så glad över att få fira jul med min familj, annars tror jag att jag skulle ha gått sönder…

Kommentera

