En som alltid fryser

Här i Holland har jag kallt hela tiden. Och då menar jag verkligen HELA tiden. Jag tror det är på grund av den kalla vinden och fukten, men jag har mycket kallare här än jag brukar har i Finland. Det första jag klär på mig varje dag är mina yllesockor, vad skulle jag göra utan dem?! Så är det no chance att bara vara i en skjorta just nu, jag måste alltid ha en tröja med mig för säkerhetsskull om det skulle bli för kallt. När jag är hemma och skall läsa hela dagen går jag med en filt lindad runt mig för att hålla uppe värmen. Alla holländare tycker det är jätte konstigt att jag alltid fryser, jag är ju från Finland och borde därför inte frysa. Jaha, prejudiced much haha…? Men här värmer man huset i helt annan skala än i Finland. Här stängs ofta värmen av under dagen och så kan temperaturen ligga runt 19 vilket jag tycker är riktigt frusit. Dessutom är golven iskalla, här har dom helt tydligt inte hört om golvvärme hahah… Så nu har jag once again slagit mig ner på soffan under en filt med en kopp te, men ganska mysigt är det ju med massa tända ljus runt omkring, det bidrar lite extra till mysfaktorn 🙂

Kommentera

