Matt

God kväll! Jag har varit hela dagen i skolan idag och jobbat på skolarbeten. När jag kom hem jag var så matt att jag bara ville falla ihop i en hög. Allt kändes tungt. Att laga mat kändes tungt, att klä om mig kändes tungt, till och med att läsa bloggar kändes tungt. Jag trodde att jag skulle börja gråta när som helst av trötthet, men jag ändrade attityd ganska fort och värmde glögg och åt några pepparkakor medan jag lyssnade på lugn musik. Oj vad så lite kan ändra ens state of mind. Nu har jag just lagat en köttfärs som får stå en stund och så skall jag slänga den i ugnen. Till det blir det couscous, gröna bönor och tzatziki. Kanske resten av fredagen skulle bli helt okej 🙂

Imorgon har jag tänkt vakna utan väckarklocka, äta ett gott morgonmål, träna, göra utvärderingar för en möjlig praktikplats och förstås jobba lite på skolarbeten. Hoppas ni har det bra! ❤

Kommentera

