När man blir för hungrig

Det är sällan en quote passar så bra in på mig som den här gör… Min favorittimme på gymmet går varje torsdagkväll och slutar 19.30 vilket betyder att jag inte är hemma och färdigduschad före klockan är över 20 och då blir det en sen middag. Detta betyder att jag mycket lätt blir hangry och sur som ett bi eftersom jag inte har ätit på en längre tid :))) Inte det härligaste personlighetsdraget, det måste jag medge. Jag blir så lätt hangry att jag nu har bestämt mig att vi så gott som alltid skall äta rester på torsdagar eller max en omelett eller sallad som snabbt går att swischa ihop så att jag inte hinner bli för hangry. Idag lagade jag dock super goda fyllda äggplantor, men det tog snäppet för lång tid vilket ledde till att jag blev irriterad och sen råkade bränna min arm på gallret som just hade kommit ut ur ugnen… Stackars Bart som måste tåla mig som muttrar och fräser och är på dåligt humör. Nåväl, nu är det rauha maassa igen för jag har mat i magen och jag har parkerat mig på soffan med en kopp te och årets första pepparkakor. Mental note to self, ÄT FÖRE TAE BO-TIMMEN PÅ TORSDAGAR!

Kommentera

