Exempore middag på de V

Då vi igår körde till Ikea föreslog Bart att vi istället skulle gå ut och äta middag istället för att äta på Ikea. Det säger jag ju aldrig nej till 🙂 Så efter shopping på Ikea körde vi in till Delft och gick till de V. Vi har varit där ett par gånger förut med Yacht week-gänget och det är ett mysigt ställe som erbjuder lite av allt. Jag åt en super god pumparisotto med portobellosvamp, hasselnötter och feta. Den var verkligen jätte god, men enorm! En fun fact om att äta ute med Bart. Han vill aldrig smaka på andras rätter och han vill inte dela på mat. Jag som älskar att smaka på andras mat och dela på massa små rätter blir alltid lika besviken och irriterad när han vägrar smaka på något som jag har beställt. Enda sättet att få honom att smaka är om jag lovar honom att jag är mätt och inte orkar äta mer, då kan han smaka. Hans filosofi bakom detta är att han inte vill ångra sig med vad han har beställt, bättre att stick to vad han har beställt och så hålls han nöjd och glad. Jag igen tänker att det är bra att veta för nästa gång om man smakar på olika saker, då vet man ju vad man kan beställa om man går dit igen. Han har blivit lite bättre på att dela på rätter, men jag tror att det bara är för att han tycker så mycket om mig :)))

Kommentera

