Blommor

Hej på er och happy Friday! När jag cyklade hem från gymmet i morse cyklade jag via marknaden som hålls varje fredag vid köpcentret som ligger alldeles vid oss. Först gick jag och ojade mig över hur billigt man kunde köpa massa frukt och grönsaker, lixom 2€ för fyra mangor? Eller 1€ för två avokador? Så köpte jag också hem en stor bit butternut squash för 1€, snacka om att spara pengar 🙂

När jag promenerade tillbaka till min cykel måste jag bara stanna och beundra alla vackra blommor de hade ute. Det är något jag älskar med Holland, billiga blommor! På Albert Heijn (en av de bättre matbutikerna) får man två knippen rosor för 5€?! Jag längtar så redan till slutet av mars då tulpansäsongen börjar (Holland är ju känt för sina enorma tulpanfält), då tänker jag fylla mina aaltovaser med massa tulpaner!  Idag skulle jag egentligen ha velat köpa de ljuslila blommorna längst ner på högra bilden, men jag fick typ hjärnsläpp och lämnade dem ändå… Nå, vi skall senare dit med Bart och köpa mat så kanske han får köpa mig en försenad 2-års bukett hihi :))) Ikväll har vi ingenting speciellt inplanerat förutom att äta gott och kanske öppna en flaska vin, vem vet? Vad har ni för planer för ikväll? 🙂 Ha en fin fortsättning på fredagen!

Kommentera

