Framtidsplaner

Många undrar hur det med Bart och mina framtidsplaner. Kommer jag för alltid att bo i Holland eller hur har vi tänkt oss? Eftersom det idag är vår officiella 2-års dag tänkte jag dagen till ära att det skulle vara ganska roligt att svara på den här frågan 🙂 Ända sedan vi bestämde oss för att jag skulle flytta till Holland för lite mer än ett år sedan har vi varit fast bestämda över att vi tänker flytta till Finland. Vi har tänkt oss att vi skall flytta om ca. 6-7 år då Barts nuvarande kontrakt i Holland går ut. Eftersom Bart både jobbar och studerar samtidigt tar hans studier lite längre än om han skulle studera fulltid. Bart pratar redan om hur han (eller vi) skall köpa en ö då vi flyttar till Finland så han kan ha alla sina båtar liggandes utanför. Bart älskar finska skärgården så han ser redan otroligt mycket fram emot det här hahah!

Jag känner absolut att jag vill flytta tillbaka till Finland. Jag har alltid varit lite av en hemmasittare, jag ville t.ex. inte åka på utbyte i gymnasiet eftersom jag inte kände mig redo att åka utomlands som så ung, så jag vet att jag kommer att längta hem till Finland i något skede. När jag väl träffade Bart och också hade varit i St. Anton en säsong kände jag dock att jag var färdig med Finland för en tid. Inga nya spännande mänskor, småtråkig skola och allt var bara så bekant. Jag kände att jag behövde en liten paus från Finland. Trots att jag flyttade utomlands har jag ändå hela tiden känt att jag vill flytta tillbaka hem i något skede. Några år utomlands här emellan för att bli lite mer världsvan skadar ju inte! Så tanken är absolut att Bart och jag skall flytta till Finland i något skede, det är bara inte riktigt ännu 🙂

Kommentera

