Mustig linsgryta

Tack vare det goda vinet och alla drinkar igår kväll kan man lugnt säga att jag har varit krapulantisk idag. Kanske inte den bästa timingen med tanke på att jag har tenter imorgon, på tisdag och på onsdag, men har man roligt så har man roligt och då tycker jag inte att något skall hålla en tillbaka 🙂 Så idag har jag inte fått så mycket till stånd, har verkligen försökt läsa men, who am I kidding, det går ju inte att läsa i krabbis… Dessutom har dagen känts oändligt lång och sniglat sig fram. Ibland är det ju skönt, men idag har jag mest bara varit rastlös och haft dåligt samvete över att jag inte har kunnat läsa.

Men för att göra denna tröga söndag lite bättre lagade jag en stor linsgryta till middag. Ända sedan vi var i Indien och åt världens godaste dahl-gryta så har jag tyckt jätte mycket om linser, men ändå äter jag det alldeles för sällan. Grytan var super enkel att laga, mättande och god och studieplånboken tackar också hehe. Till grytan hade vi ris, naanbröd och tzatziki, så gott med grekisk juggis till den mustiga linsgrytan. Det blir också jätte gott att toppa grytan med rostade solrosfrön för att ge det lite ”texture”. Hahaha nu låter jag som någon från masterchef… Det bästa av allt med linsgrytan var att Bart tyckte att det var super gott! Bart är annars en ganska perus kille som gillar att äta kött och carbs varje dag (vilket jag inte behöver) så nu fick jag grönt ljus för en till vegerätt, tjohoo! 🙂

Kommentera

