Fredagskänsla

img_4456Hej och glad fredagkväll! Hur mår ni? Jag mår bra, känner mig riktigt färdig för veckoslut. Igår skickade min släkting Daniela (som också dejtar en holländare) att hon är här och så frågade hon om jag ville träffas. Hux flux satt vi idag och åt lunch tillsammans. Vi pratade om allt från hur det är att bo utomlands, våra magistersprogram, skillnaderna mellan Finland och Holland och likheterna mellan våra holländska pojkvänner. Vi kom båda fram till att ingendera av killarna verkar vara någon mästare i köket haha! Vi åt båda supergoda sallader, så om någon någonsin kommer till Holland och garanterat vill ha en god sallad (det är kanske inte alltid det lättaste att hitta) så gå till Bagels and Beans, det är en kedja med caféer lite överallt 🙂

Efter lunchen cyklade jag hem, läste lite och så åkte jag till gymmet för ett corepass. Jag var egentligen ganska omotiverad att åka men väl där så kändes det jätte skönt trots att jag var ganska sjuk i ryggmusklerna från gårdagens combatpass. Bart och jag teamworkade ihop vår middag ikväll, nudlar med asiatisk dressing, broccoli, svamp och lite höna. Det blev super gott, riktig comfort food som satt lite extra bra ikväll! Nu har jag parkerat mig  på soffan för resten av kvällen. Jag är ensam hemma resten av kvällen vilket egentligen är ganska skönt, jag behöver lite ensamtid ibland. Så ikväll har jag två stora val framför mig, skall jag äta glass eller popcorn och skall jag se på Inside Out eller Dreamgirls? Livets svåra val :)) Ha en riktigt skön fredag, kram på er! ❤

Kommentera

