Jag skall börja skriva gradu??

saknar min syster såååå ❤

Hej på er! Jag fick klagomål över att jag inte hade bloggat på ett par dagar och Panda skickade till och med och frågade om jag levde eftersom jag inte hade visat några livstecken här de senaste dagarna hahaha! De senaste dagarna har dock inte varit så spännande, främst har jag suttit framför skolarbeten och artiklar och läst på kommande tenter.

Men idag hade jag träff med min graduhandledare och de två andra flickorna som jag skall jobba på gradun med. Skall jag, lilla Emmi 22 år redan börja skriva gradu?? Jag förstår inte hur det redan är dags, det låter så hemskt och avlägset då man börjar studera och nu är jag där! Vid Leiden University så utför man oftast gradun i grupper på 3. Dessutom får man inte själv välja sitt ämne, man lägger upp en top-5 på ämnen man skulle vilja skriva om och så lottas man till ett ämne. Sedan träffas man tillsammans med handledaren och planerar en studie, utför den tillsammans och så skriver alla separata avhandlingar. Jag tror och hoppas att det här kommer att fungera bra, jag är ju som sagt inte den bästa med statistik så förhoppningsvis kommer det att hjälpa då vi får jobba i grupp. Då kan vi ju hjälpas åt att analysera vad vi har undersökt. I medlet av maj nästa år skall gradun lämnas in, så nu har jag ca. sju månader på mig att skriva ihop en 40-sidors avhandling. Jahopp…. Som tur har jag ett intressant ämne, bullying versus social exclusion. Då är det väll bara att kavla upp ärmarna och sätta igång!

Kommentera

