CT Coffee & Coconuts

img_4369CT Coffee & Coconuts – Ceintuurbaan 282-284, Amsterdam

I morse ringde klockan underst bittigt för att vara en lördag men jag var ändå på riktigt gott humör för vi skulle åka till Amsterdam med Bart. Vi körde in till Amsterdam, hoppade på en spåra och så kom vi fram till området de Pijp dvs. samma område som Mamma och jag strosade mycket i då vi var där. Vi åt brunch på CT Coffee & Coconuts, en gammal bioteater som de har lagat om till ett härligt ställe där man får äta morgonmål hela dagen och dricka juicer, smoothies och nissa och nassa på annat gott. Gå hit om ni vill äta gott morgonmål men gå i tid, från 11 framåt är det så gott som fullsatt (speciellt på lördagar) och man kan vara tvungen att köa länge före man får ett bord.

img_4372Jag kände mig fin idag igen, hurra för det! Jag hade på mig en basic t-shirt och kjol, mitt hår var fint i sidofläta och sminket lade sig perfekt idag. Det är inte ofta sådana dagar kommer, speciellt inte i oktober 🙂img_4377Så beställde vi lite mat, Bart åt en ramen och drack en cappuccino och jag åt en äggröra med avokado, feta och bacon på surdegsbröd. Det var så gott! Avokadon var härligt geggig, baconen var perfekt krispig, brödet var gott och äggröran var riktigt god den med. Fetan satte pricken på i:et och gav en härligt krämig smak. Jag måste oftare lägga feta på mina kommande äggröror. Så delade vi på en bärsmoothie, men jag var inte så förtjust i kokosen som var i smoothien så Bart drack det mesta 😀img_4388Här kan ni se hur nöjd jag var då jag fick min mat. Så gott med mat speciellt då vi hade hållit oss från att äta morgonmål före vi kom fram till Amsterdam 🙂 resten av eftermiddagen sprang vi i butiker och shoppade. Jag var riktigt knäckt efteråt eftersom jag inte hittade något åt mig själv medan vi hittade massor åt Bart. Jag hade riktigt spetsat mig på att hitta något fint som jag skulle skämma bort mig med, men ingenting fick följa med hem den här gången. Men ändå var det ju en riktigt kiva dag i huvudstaden igen 🙂

En reaktion på ”CT Coffee & Coconuts

Kommentera

