Jakten på den perfekta svarta kappan

img_4301

Nu när hösten verkligen har kommit och vintern är påväg är det dags för mig att investera i en fin kappa. Jag har länge velat mellan hurdan jag vill ha och jag har kommit fram till att jag vill hitta en klassisk svart kappa jag kan använda i flera år. Dessutom skall den vara praktisk och värma ens lite. Det betyder att jag gärna har en kappa som är lite längre och täcker rumppan, men den får inte heller vara för lång för det ser bara dumt ut på korta mig. Utbudet är ju enormt i alla butiker just nu och man kan hitta en kappa i nästan vilken prisklass som helst vilket ju är bra. Men ändå har jag så svårt att hitta den där perfekt kappan.

mango-jackaEller egentligen hittade jag den här kappan inne på Mango för någon vecka sen och det var verkligen kappan jag hade letat efter. Tyvärr var S för liten och M alldeles för stor så den fick hänga kvar i butiken 😦 Alltså besvikelsen… Så jakten på den perfekta kappan fortsätter. Förhoppningsvis skulle jag hitta någon under veckoslutet för hör och häpna, BART föreslog att vi skulle gå och shoppa under helgen! Jag som alltid måste dra omkring på honom när jag vill shoppa och nu vill han gå och shoppa?! Hahah han har riktigt överraskat mig de senaste dagarna 🙂

Kommentera

