Hur Han och Hon blev Vi

Det finns ju kanske en del av er som läser den här bloggen som inte vet hur Bart och jag träffades. Därför tänkte jag skriva hur vi träffades, hur vi höll kontakten och hur vi till sist bestämde oss för att hålla ihop. Så här har ni, berättelsen och Bart och Emelie.dscn0098I augusti 2014 åkte jag med ett blandat kompisgäng till Kroatien för att segla (och festa) på the Yacht Week. Vår ”hur vi träffades”-historia är ingen Cinderellastory tyvärr men den är ändå ganska rolig. Det var den första stora festen som ordnades och vi hade varit i farten hela dagen med att tagga inför festen. Festen var ett ”white-party” dvs. alla skulle vara klädda i vitt och ha neon ansiktsfärger. Det tog dock inte länge före vi bongade ett gäng på sex stycken killar i orangea kostymer, ni kan ju tänka er att de stack ut ganska redigt ur mängden i den utstyrseln då alla andra var klädda i vitt. Vi tyckte att de såg så roliga ut så vi sprang dit och där stod han plötsligt, stilig i sitt beachblonda hår, brunt ansikte och stort smile. Jag tror att jag blev ganska paff genast då, han var ju så snygg! Resten av kvällen var jag tyvärr som en yr höna, jag till och med slängde bort ett glas vin som Bart köpte åt mig för jag tyckte att det smakade illa. ALLTSÅ JAG DÖR nu i efterhand, hur har jag kunnat bete mig så illa?! Jag skäms så otroligt mycket över det och Bart älskar att reta mig för det haha!img_5547Redan nästa dag ”råkade” holländarna lägga till bredvid vår båt så något rätt måste jag ha gjort ändå trots att jag betedde mig som en skitstövel kvällen innan. Vi festade med hela gänget samma kväll och hade kanonroligt och jag behövde som tur inte skämma ut mig igen.dscn0249Resten av veckan umgicks vi massor med holländarna, som grupp kom vi alla super bra överens och hade jätte roligt. Vi hann också umgås lite på tumis med Bart och jag kände hur jag varje dag blev mer och mer förtjust i min skipper/beachboy. Så tog ju resan slut tyvärr och vi måste säga hejdå. Jag kommer ihåg hur dåligt jag mådde över att åka hem, jag ville ju bara åka hem med min holländare!

Två månader tog det före vi fick ses igen. Betti, Cami och jag åkte till Holland för att umgås med holländarna och jag och Bart fick en möjlighet att umgås med varandra igen. Jag kommer ihåg hur mycket det pirrade i magen när jag frågade honom om han ville ses igen efter att jag hade åkt hem. Vi låg på gräsmattorna vid Museumplein i Amsterdam och han sa att han ville försöka få vårt förhållande att fungera. Alltså lyckan då!! ❤

En månad senare, i november 2014, flög Bart till Finland för att vara med mig. Nu var det bara han och jag, inga stödkompisar på sidan som kunde hjälpa till om det plötsligt skulle kännas awkward. Men inte en endaste sekund kändes det jobbigt eller obekvämt, det var bara ljuvligt. Jag gick omkring med fjärilar i magen och fick visa ett mörkt och snötäckt Helsingfors. Den 22 november gick vi igenom Brunnsparken och så tittade vi på varandra och konstaterade att vi nog påriktigt är VI nu.

Snart har vi varit vi i två år. I nästan två år hade vi ett långdistansförhållande som till slut belönades med att jag fick flytta hit. Flytta till honom, precis som jag ville den där augustimorgonen 2014 när jag måste åka hem till Finland och lämna honom i Kroatien. Jag är så tacksam att jag sprang in just i honom istället för någon av de andra 600 personerna som var på plats samma kväll. Och tacka vet jag whatsapp, snapchat och facetime, jag vet inte hur många whatsapp-meddelanden eller facetime-minuter vi satte under dessa två år på att hålla kontakten och få den andra att känna sig viktig och fin. Jag hoppas att han och jag kommer att ha flera fina år tillsammans! ❤

En reaktion på ”Hur Han och Hon blev Vi

Kommentera

