Söndag, sol och segelbåt

img_4250Fastän vi var ute igår till klockan 1 ringde väckarklockan klockan 7 imorse. Jag vaknade igen igenkloggad och med tungt huvud, nu verkar flunssan verkligen ha tagit ikapp mig 😦 Men ändå hoppade vi i bilen vid 8 för att köra ner till Barts båt som ligger i Brouwershaven. Att stiga upp såhär tidigt på en söndag, jaa det borde nog förbjudas!img_4265Nu har de vackra höstfärgerna också kommit till Holland, kolla bara hur vackra färgerna är på de här bilderna! Sist och slutligen var det riktigt skönt att åka ner till Zeeland för här har idag varit super fint väder, solsken och upp till 20 grader. Riktig lyx för att vara medlet av oktober! Medan Bart städade båten satt jag i sittbrunnen och njöt i solen. Fast klockan bara var 11 värmde solen riktigt skönt så att jag nästan somnade… img_4266

En liten bisak, men jag kommer nog aldrig bli trött på den holländska arkitekturen, jag älskar hur alla hus ser olika ut med olika fönsterluckor, dörrar, tak, former och höjd. De har verkligen karaktär och är så nätta!

Orsaken till att vi åkte ner till båten var att Bart skall sälja sin båt så nu städade vi hela båten och fotade den för olika annonser. Det är en superfin norsk båt från 70-talet men Bart (eller vi) har inte tid att segla den när den ligger så långt borta 😦 Så Bart vill nu köpa en mindre båt som vi kan hålla vid sjön som ligger alldeles vid oss. Det skulle underlätta en del om båten skulle ligga 7 minuter med cykel från oss istället för 90 minuter med bil…

Nu känner jag mig ganska överkörd, har legat på soffan i snart två timmar redan och har nog inga planer på att stiga upp härifrån före klockan slår tortillapizza-dax! Jag tror jag skall försöka lura Bart att laga mig en kopp te först 🙂 Ha en fin avslutning på veckoslutet ❤

Kommentera

