Bon Vivant

img_4215img_4223img_4231Bon Vivant – Noordeinde 44, Leiden

Igår cyklade vi som sagt in till centrum för att gå på drinks på Bon Vivant. Både Bart och jag gillar Trilby & Chadwick i Helsingfors och vi har båda lite saknat ett ordentligt cocktailställe här i Holland. Bon Vivant var helt perfekt för att dricka cocktails och vi blev verkligen inte besvikna! Drinkarna var verkligen super goda och välgjorda, serverades ur fina glas och bartendern var super trevlig. Först drack jag en drink med fläder, björnbär och vodka som var super god. Min andra drink var en hallon mojito, god den också men kanske inte lika god som den första. img_4241Så kom Barts bror Jeroen och hans flickvän Doris över och drack en drink med oss, vi pratade om ditt och datt och hade trevligt!img_4255Till sist drack jag en Moscow Mule. Jag har hört och läst mycket om den så jag kände att jag ville prova något lite annorlunda. Drinken var riktigt god som det samtidigt var en jätte konstig smakupplevelse. Eftersom den är baserad på ginger beer smakar den ingefära vilket gav en stark eftersmak i munnen. Man är ju mer van vid att ha en spicy smak i munnen efter att man har ätit något men inte druckit haha! Extra cool var ju drinken när den serverades ur en så cool mugg!

Kvällen var all in all super, vi skrattade massor med Bart, jag kände mig fin i min nya kjol, det spelades bra musik och så goda drinkar på det. Perfekt kväll. När någon kommer och hälsar på hit kan ni vara säkra på att jag kommer att ta er hit hehe! 🙂

Kommentera

