En perfekt början på veckoslutet med mamsen

img_4021

img_4046Hej på er! Wow en så lyckad långhelg jag har haft med min fina mamma. Jag tänkte dela upp dagarna i olika inlägg eftersom vi har hunnit med så mycket, då blir det fler inlägg och då hålls de kanske också mer rediga 🙂 Jag kan också redan nu meddela att jag kommer att skriva mycket om vad vi har ätit under veckoslutet för vi har ätit massor och så gott hahah!

Mamma kom fram till Leiden på fredag förmiddag och sen dess var vi på språng så gott som hela tiden fram till imorse. Då mamma kom kramades vi extra mycket, strosade runt i Leiden, åt en jätte god italiensk lunch med burrata och prosciutto, pasta till varmrätt och vittvin i glasen. Då mamma kommer så snålas det inte med mat eller vin 🙂 efter lunchen fortsatte vi promenera runt och huxflux hade vi gått in i universitetets botaniska trädgård. Vi såg inte hela trädgården, men jätte fin var den ändå. Jag kan tänka mig hur vackert det är där under våren och början på sommaren då alla blommor har slagit ut!

Sen eftermiddag kom Bart också in till centrum och så satt vi vid kanalen och drack ett glas vin och åt traditionella borrelsnacks, vi måste ju introducera mamma till borrelkulturen. Efter borreln åkte vi hem för att laga middag, mamma hade risottoskola åt oss och så åt vi en riktigt god hemlagad middag. Det finns ju ingenting som vinner mammas mat! Så gott igen! Så avslutade vi kvällen med skitgod salted caramel glass. Ojoj, den får nog inte infinna sig för ofta i vår frys för annars kommer jag att bli en riktig tjockis. En riktig mysdag, så härligt att ha mamma här! ❤

Kommentera

