Länge leve bullan

11069687_855345197861135_3859092059850993343_nIMG_3899.JPGFinns det något jag saknar här så är det bulla! Jag har  haft ett ganska bra förråd av rågbröd och grötflingor, men bulla har det inte funnits så hemskt mycket av. Jag tror att jag dessutom cravear bulla extra mycket för att jag vet att jag inte får det här, i varje fall inte lika god som hemma i Finland. Mina cravings växte sig dessutom ännu starkare då jag på tisdag såg alla bullabilder på Instagram och Snapchat kanelbulledagen till ära… Här får jag nöja mig med Pågens minibullor, jag brukar alltid köpa en påse när vi åker till Ikea. Eller nöja sig är kanske fel ord, de är ju super goda och därför brukar de också försvinna ganska fort ur påsen :))) Panda föreslog att jag skulle baka en batch bulla själv, jag tror verkligen att jag måste göra det för att stilla mina cravings. Men det får nog bli till nästa vecka för nu kommer jag inte att ha någon tid för bullabak när mamma är här 🙂 Om någon har ett kanonrecept på kanelbullor, hit me up!

Kommentera

