14 frågor

img_3747

  1. Har du något smeknamn? Många hahah, bl.a. Emmi (duh), Ems(ter), Nittran kallar mig Kråkan, Emppu
  2. Har du något konstigt du alltid måst göra? Jag går maniskt och städar köket hela tiden. Det får inte finnas en enda vattendroppe på diskbänken, allt skall städas undan genast och det får absolut inte finnas någon smutsig disk framme. Då får jag nippor. Därför blir jag ibland ”smått” galen då Bart har lämnat framme alla sina kaffekoppar, vattenglas och smörgåssmulor :)))
  3. Andra måsten? Jag måste äta morgonmål varje morgon, annars fungerar jag icke
  4. Några lyxvanor? Jag brukar unna mig en avokado i veckan hahaha, rågbröd (ur frysen dock) och köpa kläder (när jag verkligen inte borde)…
  5.  När ingen ser, vad gör du då? Ser på allt för mycket Netflix och äter allt för många hapankorppun med ost
  6. Vad stör du dig på hos andra? När någon går långsamt och när någon inte kan hålla något den lovatim-sorry-for-what-i-said
  7. Vad är din sämsta sida? Mitt humör kan switcha ganska fort och då kan jag bli otrevlig. Så blir jag otroligt hangry också.
  8. Vilken sida av sängen sover du på? Vänster, Helsinki sidanimg_4015
  9. Vad gillar du för filmer? Jag är ju mer en seriemänniska, men jag gillar allt från roliga romantiska komedier till mer seriösa filmer. Svenska filmer tycker jag mycket om, de är på något sätt mer realistiska än amerikanska.
  10. Gråter du ofta? Tidigare brukade jag inte gråta så ofta, typ bara när jag sade hejdå åt Bart på flygfältet och om jag saknade honom riktigt mycket, men här har jag gråtit mer än ”normalt”. Men egentligen så tycker jag det är skönt att gråta så det gör ingenting.
  11. Har du något som du ofta säger åt andra att göra men aldrig gör det själv? Jag brukar ofta säga åt folk att ta det lugnt med skolan och inte stressa, men jag är ganska duktig själv på att stressa över skolsaker…
  12. Vad sjunger du när du står i duschen? Thinking of you – Katy Perry
  13. Vad önskar du dig mest just nu? Materialistisk som jag är, en cashmere tröja eller linnelakan. Eller en bamix…
  14. Vilken maträtt är din favorit? Mammas nyplockade svamp

Snodde listan från Hanapees blogg 🙂

Kommentera

