En otroligt god middag

Igår var vi som sagt och åt middag med Barts föräldrar och familjebekanta på en italiensk restaurang. Jag hade egentligen inga förväntningar för kvällen men oh boy så kiva kväll vi hade! Dessutom fick vi så sjukt god mat att jag ibland trodde att jag kom till himlen. Restaurangen hämtar in mat till bordet, det enda man får välja själv är om man vill ha fisk eller kött till varmrätt. img_3956Först fick vi in en bruschetta. Jag trodde det att det var hela antipaston, men ett tu tre så hämtas det in tallrik efter tallrik med de mest läckra italienska rätterna någonsin! Min favorit var absolut mozzarellan, den bara smalt i munnen! Så fick vi sjukt god tuna, bresaola och äggplanta i tomatsås och som ni kan se MASSA annat. Huh huh alltså, tänk om man skulle bo i Italien och  få äta sån mat varje dag? img_3957Till näst åt vi lite pasta som jag tyvärr inte fotade men jag skyller på att den var så god att jag inte kunde förmå mig att ta bilder. Vi fick in hemgjord lasagne som var helt sjukt god men det bästa under hela kvällen var säkert en tryffeltortellini som vi åt. När jag satt den i munnen trodde jag att jag skulle sjunka genom marken. Jag tror att jag till och med utbrast lite för högt hur gott jag tyckte att det var. Så åt vi kalv till varmrätt som också var riktigt god, YUMS!img_3959Kvällen avslutade jag med en stor portion vaniljglass och varm chokosås. Jag tänkte att det får gå samaan konkurssiin som resten av middagen, jag hade ätit så mycket tills dess redan att jag lika bra kunde äta glass på det 😀 jäkligt god glass och chokosås var det också så glassälskare som jag är var riktigt nöjd. Så drack vi en limoncello på det och rullade vi ut ur restaurangen. En riktigt rolig kväll med skratt, holländskaövning och god mat. 10/10!

Kommentera

