Tisdagsbabbel

Tjabba tjena! Hur mår ni idag? Jag har en riktigt skön dag hittills hihi. Hade en föreläsning i morse och så cyklade jag till stadshuset för att ge in de sista pappren, nu är jag officiellt en medborgare i Leiden! Mevrouw Ahlström är jag nu då hahah. Så gick jag runt på stan en stund, jag försökte desperat hitta extra ”pluppar” till mina hörlurar för jag tappade en igår, så störande 😦 jag hittade tyvärr inga, men däremot hittade jag en så härlig butik mitt på shoppinggatan i Leiden! Jag har gått förbi den ett par gången och alla gånger tänkt att jag måste ta mig en titt, och fy så mycket fint de hade där inne! Jag blev lite kär i en mörkblå bomberjacket i sammet… Skulle egentligen inte behöva den men den var ju så fin. Den får gå mietintämyssyyn och så får vi se om den får hänga med hem i något skede 🙂

Väl hemma åt jag en dunderomelett med rödlök, paprika, parmesan och skinka och till det lite spenat och tzatziki (+ massa annat ju också som ni kan se). Nu har jag bänkat mig i soffan med mina skolsaker och skall börja läsa igenom en artikel om företagsfusioner och varför de ofta går fel, det är så intressant! Jag är så glad över att jag tycker om skolan så mycket för det gör ju att jag överlag trivs så bra här. Det här blev ett ganska råddigt inlägg men såna får de också bli ibland antar jag 🙂 kramsi!

Kommentera

