My comfy place

img_3813

Jag älskar min muminlaptop

Här tänker jag sitta hela dagen idag. Alltså kolla morgonljuset vi hade i lägenheten i morse, jag älskar att vår lägenhet har så stora fönster! Jag har ingen skola idag så jag har bänkat mig i soffan med skolarbeten som skall göras och böcker som skall läsas. I bakgrunden spelar min nya favvo bakgrundsmusik, Peaceful piano på spotify. Jag älskar att lyssna på klassisk lugn pianomusik så när jag hittade den här listan blev jag så lycklig. Dessutom så fungerar den verkligen som bakgrundsmusik för mig, annan musik börjar jag ibland fokusera för mycket på och så lyssnar jag bara på musiken istället för att läsa vilket ju inte är bra.

Idag skall jag ha en lekförhandling över Skype. Jag skall leka en rekryterare och jag skall tillsammans med en möjlig kandidat för ett jobb komma överens om kandidatens anställningskrav. Detta är alltså en skoluppgift jag har, jag tycker det är en ganska cool uppgift. Jag har ju lite tänkt på att söka jobb inom HR så denna simulering är ju perfekt övning för mig. Vi skall först planera vår strategi och efteråt skall vi skriva ner hur förhandlingen gick. Vi har 20 minuter på oss att komma överens på alla punkter, annars har vi misslyckats med uppgiften. Det skall bli spännande 🙂

Kommentera

