Vecka 38

img_3724Ny vecka och nya tag. Jag känner att jag verkligen har kommit in i vardagen nu. Det känns verkligen som att jag börjar skapa mitt eget liv och att jag inte bara lever vid sidan om Barts liv. Istället har jag mina studier, egna planer och program. Det känns ganska bra 🙂 Jag älskar att läsa Michaela Fornis veckoscheman och som den listgalna personen jag är så ville jag också lista upp hur min kommande vecka ser ut.

Måndag. Jag började dagen med min sista 7 minute workout challenge för den här veckan och lite andra muskelövningar. Så planerade jag nästa veckas presentation med min grupp och nu sitter jag i skolan och skall börja läsa igenom artiklarna för morgondagens föreläsning. Föreläsning mellan 15-18 och så skall vi äta lax till middag, YUMM! Jag har ätit alldeles för lite fisk här så det skall smaka så otroligt gott. Så skall jag planera veckans meny, brukar göra det för att shoppa smartare när jag går till matbutiken.

Tisdag. Jag börjar dagen med en föreläsning från 9-11 och så är jag ledig resten av dagen. Jag måste förbereda massa skolarbeten vilket betyder att jag säkert läser hemma resten av dagen. På kvällen skall vi köpa mat inför veckan med Bart och så skulle jag vilja gå på en jomppa som heter bodyshake. Det verkar vara en riktigt effektiv coreträning vilket jag verkligen skulle behöva just nu.

Onsdag. På onsdag har jag presentation så vi skall gå igenom och förbereda oss. Kanske jag skulle orka ta mig till gymmet denna kväll också. Annars måste jag börja fixa, planera och städa inför lördagens housewarming. Kanske vi skulle få upp de sista listerna?

Torsdag. På torsdag har jag inga föreläsningar men det betyder att jag ändå måste läsa och jobba på olika assignments. Dessutom har vi 22 månaders dag med Bart så kanske vi skulle äta något extra gottis bara för att 🙂

Fredag. Statistikföreläsning från 9-11 och så skall jag storshoppa inför housewarmingen med Bart och hans mamma. Allt skall städas och putsas och allt onödigt måste vi gömma i alla våra obefintliga skrymslen. Tidig läggdags så jag är pigg och kry inför lördagens fest.

Lördag. På lördag är det dags för the Grand tour of Dagvlinder 104, dvs. vår housewarming. Fixande, pynjande, kockande och väljande av outfit och allt annat sånt står på listan och när festen väl kickar igång tänker jag dricka bubbel och ha kiva. Under kvällen drar vi sedan vidare till centrum för att fortsätta kvällen. Det skall bli så kiva att träffa alla TYW-killar + Cami och Björn och förhoppningsvis också Vilma som kommer från olika håll.

Söndag. Städdag och dagenefter-dag. Månne vi inte också klämmer in en träff med Cami och Björn beroende på när de måste åka hem. Jag antar att vi på kvällen intar soffläge med glass.

Förutom detta måste jag tränga in fem stycken 7-minute workout challenges och bygga ihop vår kapphängare och skoställning som vi köpte på lördag. Mycket att göra, men jag tror att det blir en riktigt bra vecka 🙂 Ha en fin måndag och så hörs vi! ❤

Kommentera

