Brunch o’clock

Jag älskar morgonmål och framför allt brunch. Jag fungerar inte om jag inte äter ett stadigt morgonmål, då blir jag bara cranky och så blir jag hungrig oftare längs med dagen. Eftersom jag egentligen ville gå ut och äta brunch imorse men vi istället gick ut och äta igår kväll så måste jag laga egen brunch istället. If you can’t go out to brunch, make brunch liksom! Jag bakade scones igen (både Bart och jag blev obsessed efter förra veckans batch), stekte en omelett åt Bart och lagade en stor smoothiesats. Jag köpte igår på Ikea en super god ost som jag lade på sconesen, toppade det med ett perfekt pocherat ägg och så vuonankaali på. YUMM! Nu ligger jag dock på soffan och har ont i magen, vet inte varför buhuuu… 😦 Snart måste jag också ta tag i skolarbeten igen, skall plöja igenom några artiklar inför kommande skolvecka. Puss och kram!

Kommentera

