Höstlista

Nu när hösten är här (okej det känns inte så här i Holland för det är 25 grader) tänkte jag köra en lite höstlista som jag hittade på Hanapees blogg, bara för att listor är så mysiga 🙂  Here we go:

img_8317Beskriv din höst i tre ord: Skola, nya vänner, mys

Vad är det bästa/sämsta med hösten? Det bästa är att ligga inne under en filt med tända ljus och titta på Netflix eller läsa en bok. I höst kommer Lars Kepler ut med en ny bok så förhoppningsvis får jag läsa den!! Det sämsta är definitivt vädret och mörkret. Jag har förstått att höstvädret här är riktigt förjävligt, att det bara regnar och blåser och att man aldrig har haft så kallt som man har när man är här. Om det blir lika mörkt som i Finland vet jag inte ännu, men förhoppningsvis inte hehe…

Hur höstmyser du? Jag beskrev ju det ren ganska bra i förra frågan, men lägg till en kopp kakao så blir det ännu bättre 🙂

Hur ser din höstoutfit ut? Typ vad som helst med en halsduk runt halsen. Annars beror det mycket på dagens humör, antingen en tröja, kjol och strumpbyxor eller byxor till tröjan

Vad har du på TO-DO listan just nu? Allt för många assignments i skolan. Jag har haft skola i 3 dagar och jag har redan så mycket att göra!! Annars borde jag tvätta kläder hemma men vår tvättmaskin har gått sönder så måste väll vänta tills den blir fixad….

Bästa musiken för regniga dagar? Säkert Spotifys lista ”Your Favorite Coffeehouse”, härligt lugn akustisk bakgrundsmusik som jag har lyssnat på säkert 50 gånger igenom och inte blir trött på

Vilka serier rekommenderar du att följa? Eller kanske någon sevärd film? Jag är ju en riktig serienörd så jag tänker rekommendera mina favoritserier. Jag absolut ÄLSKAR Downton Abbey! Språket, kläderna och historien gör serien till en full tia. En annan serie som jag ju inte kan sluta följa är obviously Game of Thrones. Annars tycker jag jätte mycket om nordiska serier som Borgen och Bron eftersom de verkar mer realistiska än klyshiga jenkkiserier. Om man vill se på något lite lättare och roligt är Frankie & Grace en kanonrolig serie om två 70+ åriga kvinnor. Gud så svårt det var att bara nämna några serier…

Vad är den höstigaste maträtten? Varm soppa med något gott bröd till. Jag lagade igår en supergod tomat-kött-tortellini soppa som jag hittade på pinterest. Super enkelt recept och mättande och gott! Snart måste jag köpa mig en bamix så jag kan börja laga mer purésoppor.

img_3560

Var hänger du helst under helgerna? Jag har inte riktigt ännu hittat något favoritställe här i Leiden, men Barts famn är ju ganska poppis hihi 🙂

Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden? Som jag skrev i mitt förra inlägg så flyger jag hem till Finland om två månader, tjohooo! ❤ annars inte, kanske vi kör ner till Belgien med Bart i något skede för jag skulle villa se Antwerpen eller Gent. Men kanske man inte kan kalla det för en resa? 😀

Hur förbereder du dig för vintern? Svårt att tänka på vintern när det är 25 grader ute, men jag kommer säkert att köpa flera halsddukar och kanske öronmuffar så jag överlever att cykla genom vintern hahahaha 😀

Kommentera

