Zombiemode

IMG_3505IMG_3511IMG_3539Trots att jag bara ville ligga på soffan hela veckoslutet efter den hektiska OWL veckan så hade jag verkligen inte tid med något sånt. På lördag åkte vi till stranden i Katwijk för att träffa Barts familj och familjbekanta. Tanken var att vi i år igen skulle fiska räkor och sedan äta dem på stranden, vi gjorde samma grej förra året och vi fick två räkor. Nå, i år fick vi inte en endaste en räka… Hahahah sån antiklimax då nätet bara var fullt av en stor klump maneter. Trots att vi inte fick några räkor åt vi en jätte god lunch, njöt i solen och pratade om ditt och datt. Jag älskar stränderna i Holland, sanden är så otroligt mjuk och man hittar massa fina snäckor som tidvattnet har sköljt upp. På kvällen fick jag äntligen inta soffläge i ett par timmar före jag däckade vid 22. IMG_3532IMG_3536Igår vankades det båtmässa i Amsterdam med Thijs och hans flickvän Shara. Jag måste medge att jag inte var hemskt taggad eftersom jag var så dödstrött, det blåste jäkligt hårt och de hade lovat regnskurar längs med dagen. Vi såg i varje fall en enorm mängd segel- och motorbåtar, vissa finare än andra. Jag var dock som mest hypead då vi gick till XO-boats stånd och då vi åt lunch hahah! Jag säger ju aldrig nej till mat! 🙂 Efter båtmässan åkte vi till Delft och åt middag på ‘t Postkantoor. Jag åt anka med batat-pancetta-ruccola mash och det var vid studen jätte gott.

Men sedan middagen igår kväll har jag mått ganska illa 😦 Jag vet inte vad jag har fått för bobba men jag vaknade under natten flera gånger av att jag mådde så spyti-illa. Jag bara låg och snurrade och snurrade runt i sängen för att jag inte hittade en enda bekväm ställning. Jag steg nästan upp för att tvinga mig själv att spy… FY 😦 Så sedan igår kväll har jag bara lyckats trycka i mig lite gurka, bara tanken av något annat får min kropp att skaka. Det var ju inte så bra tajming med illamående nu när jag har min första ordentliga skoldag idag… Nåväl, förhoppningsvis släpper detta skitmående under dagen så att jag skulle kunna koncentrera mig på min föreläsning. Nu tackar och bockar denna zombie för den här gången, håll tummarna att jag börjar må bättre snart. Puss och kram ❤

Kommentera

