OWL 2016

Wowzaaa, då var OWL över. Veckan gick så otroligt fort eftersom vi hade helt otroligt mycket program och dessutom hade jag en jätte rolig och internationell grupp. Jag hade bl.a. gruppmedlemmar från Tyskland, Serbien, Colombia, Serbien, Turkiet och Norge. Jag tänkte nu kort berätta lite om vad vi hann göra under veckan.IMG_3386IMG_3396IMG_3382På måndag möttes vi alla upp mitt i Leiden, promenerade runt och sightseeade i Leiden, lärde känna varandra och så fick lyssna på olika välkomsttal i en av de stora kyrkorna här i Leiden. Så avslutades talen med drinks mitt inne i kyrkan. Det var nog säkert första och sista gången jag dricker i en kyrka hahaha! Så åt vi middag tillsammas och drog vidare till en bar. Hem vinglade jag på min cykel vid 1-tiden.IMG_3402Tisdagen var lite dimmig i början, men med dagen vaknade jag upp igen och det absolut bästa under tisdagen var en vattenfestival. Man fick prova olika vattensporter, en DJ och saxofonist spelade bra musik, vi drack lite cider och bara njöt i sommarvärmen. På kvällen hade vi pubquiz som vi faktiskt lyckades bli andra i vilket vi aldrig trodde hahaha! Tyvärr fick jag jätte ont i magen så jag cyklade hem ganska tidigt.IMG_3416IMG_3420IMG_3435IMG_3463Jag började onsdagen med att skriva in mig i Leiden och så åkte vi runt i en sloep i Leidens kanaler och det var så härligt! Det var säkert en av mina favoritprogram under hela veckan för det var över 20 grader, helt lugnt på vattnet och härlig omgivning. Om ni någonsin kommer till Holland kan jag varmt rekommendera att at en båttur i kanalerna oavsett vilken stad ni besöker. Resten av dagen hade vi ”How to become Dutch”-day, men eftersom jag redan har läst en del holländska och varit här så mycket lärde jag mig inte så mycket. På kvällen satt vi längs en kanal under en väderkvarn och åt pizza och drack lite mera vin och öl. Dessutom introducerade jag Hartwalls lonkero till resten av min grupp. Nu när man får tag på den här måste jag ju representera lite haha! Dessutom tyckte alla i gruppen (såsom alla andra utlänningar jag har träffat) att det var skitgott. Resten av kvällen var vi på pubcrawl, men min dumma mage gjorde väldigt ont igen så jag hade tyvärr inte så roligt 😦 IMG_3476Torsdagen var en ganska yr dag. Jag var och skrev in mig som magistersstuderande och anmälde mig till alla kurser jag skall ta i höst (som var helt sjukt stressigt) och så var vi på olika infomässor och karriärsworkshops. Dessa var tyvärr inte hemskt nyttiga heller, men kvällen var desto trevligare. Alla OWL-deltagare satt i en park och åt pasta och vi hällde i oss x-antal flaskor vin igen hahah! Kvällen avslutades med cocktailparty hos den internationella studentföreningen ISN som var jätte lyckad.IMG_3482IMG_3486IMG_3491IMG_3526På fredagen var det sportdag på universitetets gym. Det var så roligt! Vi fick gå på olika timmar som gymmet erbjuder för att se hurdana timmarna är. Jag gick på bl.a. en bodybalance liknande timme, zumba och så fick jag äntligen pröva trampolintimmen som jag bara har sett crazyga videor av. Speciellt trampolintimmen var awesome!! Efter sportdagen rullade jag hem och fick äntligen tillbringa lite tid med Bart. Så cyklade vi tillsammans in till centrum och jag gick på BBQ mitt i Leiden. Tänk er 1000 pers som tar upp en hel gata med bord, bänkar och grillar. Hela uppsättningen var jätte lyckad och vi hade jätte roligt. Kvällen avslutades med closing party på en klubb där vi dansade så att svetten lackade.

Överlag var hela veckan jätte lyckad. Vi hade kanontur med vädret, över 20 grader och sol varje dag och som tur hade jag en rolig grupp. Jag kan dock meddela att jag var ganska kaputt hela veckoslutet. Jag har varit ganska nära att bli en zombie hahah! Men när skall man hålla på såhär om inte när man är ung? HEJA group Energize!

Kommentera

