Min första skoldag

God kväll från sofflocket! Jag bara måste kika in här och skriva om min första skoldag som var så bra! Jag hade bara en föreläsning idag och med tanke på att min mage fortfarande bråkar med mig efter mitt konstiga illamåendeskov var det kanske lika så bra. Jag studerar då social- och organisationspsykologi på magistersnivå och jag måst säga att jag var (och är fortfarande) ganska nervös eftersom jag har fått den uppfattningen att professorerna här är jätte krävande och att kurserna är svåra, vi får väll se hur det är längs med hösten. Kursen jag hade idag heter Negotiation and social decision making och det gåt alltså ut på olika aspekter kring förhandling och hur man tar beslut. Dagens föreläsare var riktigt duktig och han satt oss genast och förhandla i par över hur mycket man skulle sälja/köpa 300 lådor öl för hahaha. Eftersom jag är en aning konflikträdd är jag inte hemskt bekväm i sådana situationer men under kursen lär jag mig kanske bättre hur jag skall stå på mig i liknande kommande situationer. Efter att vi hade gått igenom förhandlingarnas resultat hade vi lite teori (perfekt mängd enligt mig) och så avslutade vi föreläsningen med att professorn auktionerade ut en 5€:s sedel. Grejen var att den som vann auktionen måste betala åt professorn så mycket som hen hade bjudit för och den som hade bjudit nästhögst måste också betala sitt bud till professorn. Till slut vann professorn ca. 15-20€ från några studeranden, det var helt sjukt att följa med hahahha! På min snapchat story (emmiahlstrom heter jag på chapsnat) har jag en video på det här. Efter auktionerna avslutade professorn föreläsningen med att berätta att han bjuder på drinks åt alla då kursen är slut med pengarna han hade vunnit idag. Vilken föreläsare i Finland skulle göra något sånt?? 😀 Jag tror det här är första gången jag någonsin har väntat på nästa föreläsning. Bra början som sagt på skolgången här i Leiden!

Kommentera

