Bergochdalbana

Ni vet såna dagar då man vaknar upp, känner sig lycklig och på riktigt gott humör? Sån morgon hade jag idag. Jag hade planerat redan igår kväll att jag skulle laga stor brekkare åt Bart så jag smög upp och stekte plättar, lagade omelett och premiärkörde vår nya blender och lagade smoothie. Bart är egentligen ganska dålig på att äta morgonmål men jag ÄLSKAR morgonmål och kan inte starta dagen om ordentligt om jag inte har ätit morgonmål. Ni kan ju gissa vilken tallrik som är min hahaha…

Any which way, jag lever ännu i mina kassar som jag flyttade i. Jag hittade en klädräkki i lokala Starkki så vi åkte dit för att köpa den så att jag skulle kunna packa upp lite till kläder. När vi väl kommer dit får vi dock veta att de är slut i båda Leiden butikerna trots att de stod på deras hemsidor att det borde finnas fem kvar. Där började mitt humör sjunka. Vi kom hem och försökte fortsätta på vårt badrumsskåp som har stått halvmonterat i nästan en vecka men sen hade vi inte de rätta skruvarna. Inte hade vi de rätta skruvarna för att hänga upp en spegel heller. Allt detta gjorde mig så frustrerad att jag var tvungen att lägga mig på sängen för en ensam stund med Gilmore Girls på Netflix. I flera timmar var jag helt down och ville bara vara ensam.

IMG_3098IMG_3099IMG_3110Men efter att vi hade ätit middag gick vi ut till golfbanan och promenerade och det gjorde så gott! Det var härligt väder, varmt och skönt och jag kände hur den dåliga energin jag hade rann av mig. Det var ganska terapeutiskt att gå i solen förbi alla kossor, hästar, får och åsnor. Och dessutom se väderkvarnar vart man än tittar, aah dem blir jag aldrig trött på! Nu känner jag mig mycket bättre och redo för en ny vecka med mycket roligt program! 🙂

Kommentera

