Drömmarnas grönsaksland

IMG_3009IMG_3018Igår kväll var vi ett gäng hemma hos Pim, en av Barts bästa vänner, på BBQ. Jag bara måste nämna deras galna trädgård, den var omöjlig att inte beundra! Det första jag märkte när jag steg in i trädgården var hönorna som sprang omkring. Sen såg jag alla fantastiska blommor de hade runt trädgården, tänk att alltid kunna gå och plocka en bukett blommor från din egen trädgård. Sedan frågade en av killarna ifall jag hade sett Pims  trädgårdsland förut. Dit sprang jag i extas och möttes av enorma mängder tomater, paprikor, pumpor, zucchinin, rödbetor och massa andra färska grönsaker. Alltså lyckan att få plocka en körsbärstomat rakt från plantan och sedan äta den genast ❤ För att inte tala om lyckan ifall man skulle kunna plocka färska grönsaker varje dag! Tänk att ta upp några zucchinin, paprikor och tomater för att laga en grönsaksrådda och sen också några rödbetor att servera med getost. Mama, jag blir så hungrig bara av tanken… Pim sade att jag får komma och plocka grönsaker hos dem när jag vill laga något av tomater eller andra grönsaker. Jag skulle vilja laga en gazpacho så före det kanske jag tar mig en trip till Pim 🙂 EXTAS hahah!

Lämna en kommentar