De senaste dagarna

IMG_2972IMG_2973IMG_2974De senaste dagarna har det varit otroligt fint väder här, över 22 grader och strålande sol. Eftersom vi båda kände att vi behövde en paus från allt fixande i lägenheten körde vi ner till Brouwershaven i regionen Zeeland där Barts båt ligger. Det var 24 grader, bra vind och sol så vi tänkte att det inte kan bli bättre seglingsväder. Men. När vi väl kommer fram till båten märker Bart att han skulle måsta fixa och spänna olika delar av båten för att vi skulle våga åka ut. Så det blev ingen segling utan istället åkte vi till stranden och låg där i några timmar. AAAH det var så skönt! Holland har jätte fina beacher, stora sanddyner med mjuk och len sand fylld med snäckor. Mamma du skulle bli galen hahah! Dessutom har de här i Holland tidvatten vilket betyder att vattnet stiger och sjunker väldigt snabbt vissa tider på dygnet. Vi somnade båda på stranden och när vi väl vaknade hade vattnet stigit över en meter. I Finland har vi ju inte tidvatten på samma sätt så jag blir lika paff varje gång jag upplever det.

Så körde vi hemåt igen och gick på världens mördarlenkki. Jag tror att 6 kilometer aldrig har känts så helvetiska som de gjorde igår. Men kanonfiilis var det ju ändå efteråt 🙂 Jag har gått och blivit en sån heffaklump under sommaren så jag måste komma i form igen. Jag kände mig så bra under våren och början på sommaren, sen gick det bara utför hahaha! Nu skall simringen bort. Jag gjorde ett kort rump- och magpass här hemma under morgonen bland alla flyttlådor. Jag slog benen hela tiden som annars också är fulla med sår och blåmärken efter allt konkkande och bärande. Ikväll kommer Barts familjebekant och Maarten (en av killarna som var på samma båt som Bart under Yacht Week) och kollar på lägenheten så vi måste få lägenheten i någorlunda skick före de kommer. Efter det skall vi på bbq med Barts kaverin. Ha en fin dag och tot ziens! 🙂

Kommentera

