Jag har blivit med cykel

Såja, igår köpte jag en cykel! Second hand, men med en så fin korg hihi! Nu kan jag påriktigt cykla från skolan med blommor i min korg som mamma drömde om. Först måste jag bara lära mig alla cykelregler som finns här, vi skall ha ”Lär dig cykla i Holland”-skola med Bart hahaha!

Så efter att vi hade köpt min cykel åkte vi iväg för att se vad som finns i närheten av kämppän. Det visar sig att vi bor 200 meter från en golfbana med härliga promenad- och cykelvägar som går längs kanalerna. Vi cyklade över till nästa stad och över till en ö för att äta glass och promenera runt. Eftersom det var söndag och härligt väder var det massa mänskor ute och njöt i sina båtar, det var verkligen en riktigt skön dag! När vi kom hem blev Bart rastlös så vi gick ut och springa och utforska lite till. Alltså hur ofta får man springa förbi åsnor, kossor och får? Jag tror att jag kommer att springa runt golfbanan ganska många gånger här 🙂 Till middag blev det fyllda paprikor och så kollade vi på Wolf of Wall Street. Bart var så taggad, jag lite mindre taggad hahaha…

Idag är det måndag. Igår fick jag en del kläder uppackade men största delen är ännu i sina kassar så idag skall vi se hurdana klädskåp vi skall ha i extra rummet. Dessutom är det härligt väder och de har lovat över 20 grader så vi måste nog gå ut en sväng också 🙂 Ha en fin start på veckan!

Kommentera

