De sista dagarna i Finland

IMG_2718

Mina sista dagar i Finland före flytten har varit kanon. Jag har hunnit med morgonmål, luncher och middagar med familj och vänner vid sidan om packandet och så har jag hunnit njuta på lande. Då jag såg på solnedgången från berget på lande kände jag ett litet sting i bröstet. Skall jag verkligen lämna det här? Jag har tillbringat så mycket tid på lande den här sommaren att jag har blivit en riktig landeråtta…

IMG_2780

IMG_2759

Igår kväll hade jag en liten hejdå-fest för mina närmaste vänner. Vi satt ute på terassen i den varma sommarkvällen och åt ostar och chorizo och drack stora mängder skumppa och Hugo. Allt var bara så bra. Sen drog vi vidare till Hernesaaren ranta för att umgås med resten av svenskfinland, och boy oh boy det var roligt! Jag tror att jag bjöd in över hälften av gänget att sova på vår soffa i Leiden hahaha! 😀 Till slut fick jag krama om alla fina, säga ”det är inte hejdå, det är bara ett ‘Vi ses senare'” och så rullade jag i säng med ett leende på mina läppar, literally. Tack alla för att ni är så härliga, ni kommer att göra det ljuvligt att komma hem och hälsa på! ❤

Kommentera

